Pages

Sunday

Tekanan!!

Sem nie memang terasa sangat beban, tanggungjawab, peranan or watever sebagai seorang pelajar. Bayangkan kena siapkan thesis yang begitu banyak songgehnya, perlu bentang proposal kemudian bentang dapatan, perlu perbaiki itu ini waaa memang takanan la!
Di tambah lagi dengan final exam, kawan course lain cuma ada 3 paper saje tapi course saya pula ada 4 paper plus dengan thesis lagi dah rasa macam nak pecah kepala otak huhuT_T.
Nasib la saya masih waras lagi cuma sedikit hampir nosebleed la hehe.
Mama text tadi tanya bila nak beli tiket flight....OPSSSS!! terlupa nak check pula. Then bila check2, cuma 11/12 yang murah la it's about Rm230 something. Arhhh apa saya peduli, saya nak balik tarikh nie gak, lantak la dengan thesis tu!
Tapi kan bila fikir2 balik risau pula saya kalau tiba tarikh tu thesis belum siap, macam mana??*sigh*. Nak cepat balik rumah tok lepaskan tekanan tapi still lagi nak ambil berat pasal thesis ialah kalau thesis tak siap macam mana saya nak praktikum sem depan dan yang paling dahsyat tak dapat GRADUATE next year la!!!! Waaaa...kus semangat, moga2 la thesis saya dapat siap dengan jayanya.
Ok2 saya ambil keputusan tok cuba sedaya upaya siapkan thesis yang dah berjilid sebelum 11/12, nosebleed pun nosebleed la bulan nie, dan akan berusaha juga untuk final exam!! Alah bisa tegal biasa, Nak seribu daya, jangan seribu dalih, Berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dahulu bersenang-senang kemudian...ha apa lagi peribahasa yang boleh menaikkan semangat yer semua akan saya "ikat" kat kepala huh!
p/s: saya italic dan higlight kan perkataan dalam bahasa inggeris tu sebab dah terbawa-bawa penulisan dalam thesis *ngeeee
*Have a blessed sunday everyone!^_^

No comments: