Pages

Friday

belajar berdikari

Baru baca 2 3 patah perkataan dalam nota kecil dah tangan gatal p sentuh laptop, p godek sana godek sini ha mula la sampai 2 3 jam melayari apa2 saja terutamanya facebook dan blog orang lain adeiii nie la virus pemusnah budak2 zaman sekarang---->teknologi canggih tapi di salah gunakan aiyoooo mama...






Tapi memang tak boleh la nak pisahkan diri ini dengan laptop dan internet cehhhwahh hehe. Laptop la penghibur di kala berduka, di kala diri tiada teman untuk berbicara, di kala minda mahu "mengembara" dan bla bla bla. Internet ada baik dan buruknya juga, banyak perkara kita boleh perolehi menerusi internet ni nak belajar menjahit, memasak, mencari resipi, online shopping, cakap jer apa nak di cari semua boleh dapat dengan hanya mengKlik dan search kat google or ape2 saje website*maklumat di hujung jari. Misalnya kisah sorang minah ni yang masih JAKUN lagi tentang KA_YEL(KL). Baca la kisah di bawa nie, kalau nak tau siapa minah tu.....






Kali ni saya akan balik sorang, naik bus, naik train, naik flite semuanya sorang2, sebabnya besfren yang selalu balik bersama saya mungkin akan balik awal. Saya pula masih terikat dengan thesis yang langsung tak sporting tok lepaskan saya balik awal!=(.




Ok sebagai langkah persediaan awal tok mengembara sorang2 ni, kena la saya mencari segala maklumat macam mana la saya nak sampai dengan selamat dan sejaya-jayanya kat LCCT tu. Mungkin kali ni saya nak try naik KLIA transit tok ke LCCT. Tentatif perjalanan lebih kurang macam ni*plan jer ni........




naik bus dr Tanjong Malim--->KL Sentral--->KLIA transit--->LCCT


Harap2 la sepanjang perjalanan ni jika ada kesulitan Tuhan akan mempertemukan saya dengan orang yang baik2 belaka..Amen. Saya memang ada penyakit phobia bila kena pergi suatu tempat sorang2, ni la masalah orang yang selalu terperap dalam rumah dan terlalu manja tok keluar sorang2, bila emergency case memang akan kelam kabut dan panic=(.

Ha...dah tau tak siapa minah tu?

Ok2 stop sampai di sini dulu, final exam pun belum habis lagi plus thesis pun tak berjilid lagi so masalah ni letak tepi dulu la kan^_^....





No comments: