Pages

Wednesday

RAPUNZEL

Saya ada 3 orang adik, 1 gurl N 2 boyz. Tapi hari nie saya nak cerita pasal the gurl, she's my truly best best fren in da world, saya N dia ada nickname khas untuk memanggil satu sama lain, dia panggil saya SINDARELA N saya pula panggil dia RAPUNZEL[sebab rambut dia panjang mengurai;)].

Dia adik + kawan + lawan +++++=everything la. Dia ada hati yang sangat suci bersih[aunty saya yang cakap macam tu], dia tak kisah berkorban demi orang lain [espc 4 familyz]. Antara saya dengan dia ada banyak perbezaan, dia lemah lembut tapi kuat fizikal dan mental, tak suka marah2, paling penyabar, aktif, ceria, suka giler dengar muzik[ni yg plg buat saya benggang sometimes dengan minah nie :P!] N bla bla bla dan kalau nak tau tentang saya pula, terbalikkan saja segala statement tu yer[pengakuan jujur nie hehe].





Saya belum pernah lagi bagi duit kat dia, tapi dia dh pernah bagi saya[sebab dia loaded ma:)]. Saya setiap kali balik cuti sem, memang selalu jak kebas barang dia, dah barang dia semuanya branded N cantik2 so ape lg kebas ler hehe...[dia tak kisah pun]. Kami berkongsi segalanya, dari hal hati ke hati sampai la kepada yang material[kecuali barang yang terlampau peribadi macam pakaian dalam N berus gigi K!].





Satu hal yang agak pelik yang selalu berlaku apabila kami berdua keluar bersama ialah orang selalu salah faham ingat kami berdua ni kembar N paling dahsyat lagi orang selalu ingat dia kakak saya[haha], muka dia nampak matured tapi badan dia kecil saja berbanding saya.


Hari ni bila saya buka MY DOCUMENT saya terjumpa 1 folder tertulis nama dia, so saya pun buka la N rupa2nya disitu dia menyimpan 1 puisi[oh lupa nak bagitau dia ni memang jiwang karat sikit].






Air sungai yang deras mengalir,
Memukul tebing yang membisu,
Tanpa mengira kesakitan yang dirasa,
Begitu jua mahluk di muka bumi ini,
Yang tidak memahami antara satu sama lain,
Yang ada dalam kotak fikiran hanya kesenangan diri sendiri.

Bulan pasti berpasangan dengan bintang,
Malam dengan temannya siang,
Bagaimana pula dengan matahari?
Yang setia berkongsi cahayanya dengan yang lain,
Kehidupan ini juga begitu,
Tidak pernah terlepas dari ikatan masalah,
Kesedihan sering menjengguk hidup ini,
Namun kesabaran setia menemani diri ini,
Ketabahan senantiasa mengerti jiwa ini.
Sampai kapan semua kekeliruan bisa menjauh dari jiwa ini?
Setiap detik,masa dan ketika,
Ku hanya mampu berserah kepada Pencipta ku,
Kerna ku tahu DIA lebih mengerti ku,
Walaupun ku kadang kala alpa dengan suruhan-NYA,
Apa daya ku memang mahluk yang lemah di alam ini,

Ada kalanya ku sendiri tidak mengenali siapa aku,
Sanubari ku penuh dengan persoalan,
Kekeliruan,kelembapan,kelemahan,kebodohan,
Bermaharajalela dalam kotak memori ku,
Ia bisa membuat ku hanyut dari dunia nyata,
Ia jua bisa membinasa jiwa dan perasaan ku,
Hingga diri ini berprasangka buruk pada-NYA,
Ku memang banyak diuji oleh-NYA,
Adakah Tuhan benar-benar menyayangi diri ku?

Nukilan,
Rapunzel






p/s : "Rapunzel I miss you, so I put this poem here k, Im sori coz copy N paste ur poem without permission from u."



No comments: