Pages

Friday

My Dear Dairies
Sekalipun hanya sekecil zarah hal atau perkara yang boleh buat saya tersenyum, pastinya seharian itu saya akan berasa sangat gembira:)
Namun jika sekecil kuman sekalipun terdapat hal yang membuat saya sedih, itu sudah cukup untuk menghancurkan hati dan membuatkan saya tidak gembira sepanjang hari:(
Selalu juga bertanya pada diri sendiri "mampukah saya ini menjadi kaunselor yang sabar, kuat & tidak terjejas dengan keadaan yang menekan diri?"
Saya seorang yang terlalu sensitif jiwanya, mudah berasa tertekan, gelabah dan bukanlah seorang yang mempunyai keyakinan diri yang tinggi hurmmm:(

1 comment:

KASIH SYUHADA said...

setiap manusia dilahirkan dengan kekurangan dan kelebihan. emosi adakalanya penting lagi2 bagi seorang kauselor...mesti ada rasa empati dan simpati. Tapi, yang tak bagusnya bila kita terlalu mengikut emosi walaupun melibatkan perkara yang remeh temeh. tindakan berdasarkan emosi akan membinaskan, tapi tindakan atas rasional akal membantu kita membuat pertimbangan yang sewajarnya. gud luck my pren