Pages

Wednesday

SAYA GURU PENGIRING

Hari sabtu yang lepas, 6/10 saya jadi guru pengiring hantar seorang student dari sekolah saya ke Majlis Penyampaian Hadiah praduan menulis esei kenegaraan 2012. Actually juz saya seorang jer yang diperlukan jd guru pengiring tapi memandangkan saya masih baru lagi dan tak confident nak bw student keluar seorng diri maka sy ajak sekali Miz Leong. Yang kesiannya masa kat kaunter pendaftran, orang juz ingat Miz leong jer yang guru pengiring, n me is a part of the student yg dibawa, adakah saya masih nmpk muda n sebaya dengan budak sekolah menengah hehe...lu pikir la siasat la sendiri k.


Tengah bersiap. Sampai2 jer hotel terus mandi n bersiap segala. Majlis mula kul 7.30. Kiteorang sampai hotel kul 5.30 n bila dah abis berurusan segala tengok2 jam dah kul 6.30. Kite guna kenderaan khas untuk pergi ke Venue event tersebut yang berlangsung di Hotel Grand Margherita.

Dua orang kanak-kanak riang nie tengah membongkar beg yang diberi di kaunter pendaftaran. Miz leong tak puas hati coz hanya saya dan student tu jer yang ada baju special di dalam beg tersebut haha...tu lah sapa suruh pegang title guru pengiring:P


Pemenang keseluruhan Praduan Mengarang Esei Kenegaraan 2012, penyertaan sebanyak 6,000 orang dan pemenang hanya dikira dari Johan, Naib Johan, Tempat ke-3, dan 3 orang penerima saguhati bagi setiap kategori iaitu penulisan dalam bahasa Inggeris, BM dan Bahasa Iban

My student is penerima hadiah saguhati, tapi ok juga la coz mendapat RM300 tunai dan sijil penyertaan. Next year saya nak join la, ikut kategori orang awam, i nekad nie, nak dapat duit RM 2000 tu:D

No comments: