Pages

Monday

IF I'M A BILLIONAIRE!!
Saya percaya semua orang selalu berangan-angan untuk menjadi kaya, punya duit berjuta, ada kereta mewah pelbagai jenama, pakai baju jenama versace, giorgio armani, prada dan mcm2 la. Saya pun begitu juga hehe...saya selalu berangan-angan nak jadi anak jutawan yang macam Paris Hilton atau pun jadi anak Bill Gates kah ho....
Kalau saya anak orang kaya.... (beri saya peluang untuk berangan-angan sekejap yer:D)
1.rasa-rasanya saya tak mahu bekerja la(adui nasib baik saya bukan anak orang kaya, kalau tak bankrup bapa saya haha)
2. saya mahu jadi sukarelawan(na nie pun bekerja juga kan, cumanya kerja tue tak dapat duit tapi dapat upah di syurga weii:D).
3.Saya mahu melancong ke seluruh dunia, bukan untuk bershopping yer tapi untuk menghayati pelbagai budaya di seluruh dunia(aduhh seronoknye, pastinya saya gadis yang paling gembira di dunia)
4.Saya mahu mengabadikan seluruh peristiwa sama ada yang seronok atau sedih, yang cantik atau buruk, yang indah atau jelik dengan menjadi fotografer
5.Saya mahu belajar banyak perkara, saya mahu masuk sekolah designer, mahu masuk sekolah art, saya mahu masuk sekolah pastry, dan macam2 lagi la(sori, i'm so greedy yahh T_T)
6.Terakhir(kot....:D), semua perkara yang saya lakukan adalah semuanya untuk mengembirakan hati semua orang yang sedang lara, mungkin saya tidak dapat mengembirakan semua orang tetapi selagi mampu saya pasti akan lakukan(cumanya might be saya tak akan dapat mengembirakan hati mama N papa saya lah, sebab saya cuma tahu guna duit tapi tak mencari duit hehehe...)
Mungkin cara kita berbeza kalau kita adalah anak orang kaya, it's ok, it's normal. Saya mahu jadi anak orang kaya yang paling gembira di dunia ini tanpa perlu risau memikirkan macam mana nak habiskan duit mak bapak haha. Perkara yang paling membuat saya berasa gembira yang saya tidak dapat nak terangkan dengan kata-kata adalah apabila saya dapat membuatkan orang lain berasa gembira.
......................................................................Loading....................................................................................
Ermmmm......tapi kalau dari lahir lagi saya adalah anak orang kaya, ada kah saya punye fikiran begitu yer. Mungkin juga saya akan jadi anak orang kaya yang ntah apa2, tahu habiskan duit mak bapak dengan berhibur saje, pakai baju berpuluh ribu, sehari pakai dah dibuang, punya kereta yang ala-ala kereta mainan ada pelbagai jenama dan colour, merasuah orang sana-sini, akademik tak seberapa pun masih boleh belajar di college or university bertaraf dunia....
ADUHHHH!!!!
Bersyukurlah saya bukan anak orang kaya, at least bila saya lahir sebagai anak orang miskin(tapi kaya budi bahasa ooo:D) saya dapat merasai pelbagai macam pengalaman yang membuatkan hidup saya tidak bosan, my life such as "explorace", saya perlu selesaikan bermacam halangan sebelum sampai ke garisan penamat(wahhh what a so wonderful life!!:D). Hidup yang tiada cabaran & halangan umpama kamu makan burger tanpa letak sos cili yang pedas, errrr sedap ker makan burger tanpa ada sos cili eyekkkkk!
Terima kasih Tuhan, kerana saya lahir sebagaimana saya sekarang^_^. Biar miskin harta asala kaya budi bahasa. "Makan burger biar ada sos cili yang pedas yer"!!:D

No comments: