Pages

Monday

Erm....im not going to promote this make up palatte but i wanna share with yours the quote that i feel so "nice and beautiful", can you feel what i have feel??

"If i had a world of my own, everything would be nonsense.

Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't.

And contrary wise, what is, it wouldn't be.

And what it wouldn't be, it would."

Kita manusia selalu mahukan sesuatu yang sukar sekali untuk kita gapai, kita tahu perkara itu menyusahkan tetapi tetap juga kita mahukan....yelah kerana kita ini makhluk yang tidak pernah untuk cuba berpuas hati dengan apa yang ada!

Sedangkan selalunya apa yang kita mahukan itu langsung tidak masuk dek akal serta tak terdaya kita kerjakan....maka kita akan berasa sangat kecewa hingga berputus asa.

Padahal banyak lagi perkara lain yang mampu kita lakukan yang setimpal dengan kemampuan kita....bayangkanlah, bagaimana mungkin seorang budak yang berumur 1 tahun mampu mengangkat barang yang 2 kali ganda lebih berat dari dirinya. Mustahil bukan??

Makanya, janganlah kita berhajat "memanjat langit dengan tangga, memindahkan gunung dengan tangan". Walaupun mungkin kita tidak sehebat yang lain, tidak mengapa kerana setiap orang itu berbeza kemampuannya. Mana mungkin jika kamu adalah orang biasa tetapi berhajat mahu menjadi anak raja.

No comments: