Pages

Sunday

Farewell T_T

Org kata setiap pertemuan pasti ada perpisahan~~~ermmm mmg btl lh apa yg org tue kata. Kita sllu gembira dgn pertemuan tp jarang kita tak bersedih dgn perpisahan. Masa pertemuan sangat singkat kite rasakan tp jarak perpisahan pula adlh sebaliknya, sehari kita rasakan seperti 1 minggu lm nya.



Saya tak kata saya suka pertemuan tp sy pun tak kata sy tak suka perpisahan. Adakalanya pertemuan itu yang akan buat kita sengsara dan tak semestinya perpisahan itu sesuatu yg tak mengembirakan(adakah anda fhm apa yg sy maksudkan?? ermm kalu tak fhm tak apa lh, tak semua benda yg org nak sampaikn boleh kita fhmi^_^). Ok berbalik kpd isu pertemuan-perpisahan, perkara normal kita menangis masa perpisahan tp masa pertemuan pun kdg2 kita juga mengeluarkan air mata, tapi air mata nie membawa makna yg berbeza utk 2 situasi yg berbeza itu juga. Mungkin anda sudah tahu maksud 2 air mata utk 2 situasi yg berbeza itu, tapi tetap mahu juga sy bgtau :


  • air mata pertemuan - tanda kegembiraan




  • air mata perpisahan - air mata kesedihan

Pertemuan yg singkat tp berkualiti akan membawa kpd perpisahan yg bermakna dan dikenang selamanya. Justeru itu pertemuan yg lbh singkat itu yg akan lbh merapatkan kita dan memberi memori yg manis. Dlm hidup ku, sememangnya pertemuan dan perpisahan adlh sudah menjadi perkara biasa kpd sy, setiap abis sem sy akan berpisah dgn kwn2 tp akn bertemu pula dgn keluarga yg sy amat rindui setlh beberapa bln berjauhan. Dan juga begitu sebaliknya, bl abis sem break sy akan berpisah lg dgn family tp akn bertemu dgn kwn2.

Jika masa cuti sy akan terkenangkn kwn2 tp bl sudah berada bersm kwn2 sy akn merindui keluarga sy yg nun jauh ditgglkn di srwk. Kita mmg sllu begini, bl bersm dgn org ini kita akn mengingat org di sn dan bl org di sn org disini pula kita ingat, tp mengapa tidak jika kita bersm org di sini kita perlu memberi sepenuh perhatian kpd dia, luangkn ms yg berkualiti & lupakn lh ttg org di sn dan begitu juga apabila kita bersm dgn org di sn, lupakn sekejap org disini. Mungkin dgn cara ini baru kita tidak akan bersedih dan tiada penyesalan apbila tiba saat perpisahan.

Bagi diri sy, kesedihan sy time perpisahan adlh disbbkn ada perkara atau sesuatu yg belum puas dan belum lg sy lakukan kepada org yg akn sy tinggalkn. Bl sy sedari hal ini, sy mulai menghargai sepenuhnya tiap saat tiap minit dan tiap jam yg sy ada utk bersm dgn org disekeliling krn sy tidak mahu lg menyesal bl tiba perpisahan.

Kita mungkin tidak pasti bl akan berlaku perpisahan tapi kita boleh menjangkakannya, jd bersedia lh setiap ms, dan hargai lh org di sekililing kita. If i love somebody i will confess to her/his, tak kisah lh jika dia tidak akn menghargai, itu bkn mslh sy tp mslh dia, tp yg pasti sy tidak akn menyesal. 4 i love myself so much, maka sy akan memberi peluang kpd diri sy utk lakukan apa2 saja yg sy suka, krn sy sgt menghargai kehendak diri sy n juga krn sy sgt menghormati diri ini.

Opsss dh melalut plak sy nie kan hehehe.....ok2 kita berbalik kpd topik pertemuan-perpisahan. Kwn2 kalau ada pertemuan mesti ada perpisahan kan, tp begitu juga sebaliknya, setiap perpisahan pasti akn ada pertemuannya, maka jgn susah hati kwn2 jika hari ini anda mengalami perpisahan dgn org2 yg disygi krn akan ada pertemuan semula, melainkan jasad kita sudah terpisah dr roh maka perpisahan itu tiada siapa2 yg blh merubahnya.

ermmmm......sudah masanya sy labuhkn titik noktah pd intri kali ini, berjumpa kita di next intri ya^_^.

Jap..jap....seblm berpisah sy nk km fikirkn hal ini :

  • org yg meninggalkn kah yg lebih sedih atau org yg ditinggalkn yg lebih sedih??

No comments: