Pages

Sunday

Rumah adalah tempat tinggal SO JANGAN JADIKAN IA MACAM TONG SAMPAH !!

Aiyooo letihnye selepas seharian mendengar orang bercakap-cakap[saya pergi ikut ceramah tentang PENDIDIKAN KHAS], ya memang letih la walaupun just sit and hear, tapi otak letih sebab kena proses apa yang orang sampaikan tue[arrrgggghhhh sakit otak saya lol=(!!]
Tapi sangat seronok juga la sebab dapat new knowlegde & new experience too=)! Baru tau dengan lebih jelas apa itu Pendidikan Khas, Keperluan Khas, Program Inklusif, Program Integrasi N bla bla bla bla....
Balik dengan smooth N silky, tak lama tunggu bas kat kepala dah terbayang-bayang segala bantal, tilam, selimut, 3 in 1 dan magggi!![lapar lol hehe:P], aisehhh kat kepala dah terbayang betapa selesa bila sampai umah nanti. TAPI!!!!! bila buka jer pintu umah, tengok umah yang gelapnya, dengan bau yang kurang menyenang dan nampak makanan kat meja kena "rompak" dengan kucing dan dan dan yang paling tak tahan nampak sekelompok benda hitam iaitu rupa-rupanya sisa ayam yang kena makan dengan kucing bertaburan kat lantai eeewwwww!!!!!!!!
GERAM LA!!! dah la balik dengan penatnya then bila sampai umah pula tengok rumah bersepah-sepah huh!! kalau la situasi nie terjadi kat umah saya sendiri memang saya dah SOUND orang umah yang biarkan umah bersepah-sepah. Sehingga saya menaip entri nie pun belum ada lagi tindakan dari orang yang berkenaan untuk bersihkan sisa ayam yang bertaburan kat lantai! Housemate saya yang seorang nak sukarela tok kemaskan kotoran tu tapi housemate saya yang seorang lagi cakap tak payah sebab ada lagi orang dalam umah nie yang sepatutnya kemaskan kotoran tu! Nie la yang terjadi kalau kami ber3 tidak ada kat umah bila weekend, mesti takde orang yang volunteer nak kemas umah, jadi umah pun lebih kurang = macam TONG SAMPAH!

No comments: