Pages

Thursday

"ALL THAT GLITTERS IS NOT GOLD"

The proverb means-someone or something may not be as good as they first appear, i really agree bout this, do you?? Manusia mmg penuh dgn sikap keplastikan tak kira status, pangkat, tahap pendidikan dll, mula2 nampak perfect, tunjuk sikap malaikat tp dh lm2 kenal baru nmpk watak kejahatan tue(mula2 nak gn perkataan "keiblisan" tp nmpk agak melampau so i changed to kejahatan, peace ma:D). Actually sy tak rujuk kpd sapa2 nie jgn salah fhm o...:D(sy rujuk scr general, sapa yg makan cili dia yg rasa pedasnya, anda setuju???:D)

Sy sllu perhatikn org disekeliling sy, dengan org yg dia rapat tak lh dia baik sgt tp klu dgn org len yg tak rapat baik sesangat plak dia(kiranya sy nak maksudkn org nie suka bermuka-muka lh......huisshhhh byk muka org nie hahaha). Tak fhm sy napa dia mcm tue, keep wondering nie??? Kemudian pegi plak ke kes seterusnya, nampak org nie cantik, menarik, mulut manis, aku yg gurl pun leh terpaut hati(bkn jatuh cinta, tp tak slhkn kita mmuji ciptaan Tuhan:D) tp bl dh jd geng, fulamakkk baru tau dia punye keburukan n kerosakan lh....yoooo mmg btl lh 1 teori kaunseling nie(ntah aku pun dh lupa teori pa ntah) yg kata manusia nie adlh pemakai topeng.
1 lg sikap manusia yg maha dahsyat ialah suka menikam dr belakang(sy kalau boleh jgn kan jd geng, jumpa org cm nie pun aku tak hingin, sbbnya aku takde mata kat blkg so senang2 lh dia nak bunuh aku dr blkg huhu). Aku rasalh manusia nie kan mcm baju yg ada kat kedai lh, time kita shopping, kite pilih2 dl kan then jumpa lh 1 baju nie, huishhh cantik, cun dgn kite n harga pun wokey, apa lg terus beli lh, tp bl dh blik rumah nak try nampak plak dh tak cun(aku sllu alami hal cmnie huhu), cm tue gak manusia, ml2 kenal nmpk ok je tp bl dh lm kenal bru tau dia cmne(maafkn hamba yer klu teori manusia hamba nie tak btl, hamba budak baru bljr lol).
Kesimpulannya, manusia yg cantik or baik bl 1st time kite jumpa tak semestinya org yg baik(ntah2 dia dh buat plastic surgeon mayb haha), begitu juga dgn manusia yg jahat or buruk bl 1st time kite jumpa, tak semestinya org jahat(ntah2 dia saje nk test km kot) dont judge the book by it cover ma:D. "Barang mahal tak semestinya bagus and barang murah tak semestinya mudah rosak". PEACE 4 ALL:D


No comments: